Revelstoke Mountain Park - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Robert en Frieda - WaarBenJij.nu Revelstoke Mountain Park - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Robert en Frieda - WaarBenJij.nu

Revelstoke Mountain Park

Blijf op de hoogte en volg Robert en Frieda

01 September 2016 | Canada, Revelstoke

8.00 uur 's morgens stapten we in onze bolide om de reis te vervolgen richting Revelstoke en op deze route kwamen we veel wijngaarden tegen, veel meren en heel veel fruit. Ze noemen dit gedeelte ook wel de fruitmand van Canada. Op een mooie picknickplaats aan een meer zijn we gestopt om te ontbijten. Dit ontbijt hadden we eerst bij onze favoriete supermarkt Safe Way gescoord. Niets heerlijkers dan rustig ontbijten in de natuur. In Vernon zijn we weer gestopt om de benen te strekken in Polson Park, een heel groot park met pittoreske bloementuinen en romantische bruggetjes. De lunchstop werd gemaakt bij Mara Lake, wederom lekker picknicken langs de waterkant in het zonnetje. De temperatuur was behoorlijk: 28 graden maar bij het meer stond een behoorlijke wind.
Langs de Trans-Canada Highway 1 stuitten we op een bizarre lokatie: Log Barn. Waarschijnlijk zijn daar ze in eerste instantie fruit gaan verkopen, dat overigens heerlijk is en goedkoop. Om nog meer mensen te trekken hebben ze inmiddels van alles toegevoegd op hun terrein: van immense hanging baskets tot mega beren en gorilla's, een hele kudde geiten, dinosaurussen, oude postkoetsen en ga zo maar door. Voor kinderen een walhalla dus, maar wij vonden het ook wel leuk.
Natuurlijk hebben wij in Craigellachie (what's in a name) naar de laatste spijker staan kijken die in het spoor was geslagen in 1885, waardoor Canada een spoorlijn had van de oost- naar de westkust: een afstand van 4900 kilometer!

Eind van de middag arriveerden we in het hotel en onze kamer heeft schitterend uitzicht op een heel stel besneeuwde bergtoppen. Nadat we de koffers in de kamer hadden gebracht zijn we weer in de auto gesprongen om een technisch hoogstandje te aanschouwen: de Revelstoke Dam. Het is één van de grootste en modernste waterkracht projecten in Noord Amerika.

• 01 September 2016 - 17:39

John:

Leuk zo picknicken in de natuur, zeker met deze temparatuur. Na eerdere verhalen had ik het koeler verwacht, dus dit klinkt als zomers genieten -:)