Prince George - Reisverslag uit Prince George, Canada van Robert en Frieda - WaarBenJij.nu Prince George - Reisverslag uit Prince George, Canada van Robert en Frieda - WaarBenJij.nu

Prince George

Blijf op de hoogte en volg Robert en Frieda

09 September 2016 | Canada, Prince George

Allereerst even dit: de foto's die we uploaden komen helaas niet onder het betreffende reisverslag te staan, foutje van de site. Ze staan allemaal onder het verslag van Banff en de Rocky Mountains, dan weten jullie dat :-)

Vanmorgen toen we om 6.30 uur de gordijnen open deden werden we verrast door een kudde herten die in de tuin van het hotel stonden te grazen. Alles was nog in nevelen gehuld buiten en de meren en golfbaan waren niet zichtbaar. Na het ontbijt zijn we snel op pad gegaan naar onze volgende bestemming Prince George, een rit van 345 km. Het werden er uiteindelijk veel meer omdat we de nodige bezienswaardigheden hadden die niet pal langs onze route lagen. We hebben tot nu toe in totaal bijna 3000 km gereden deze reis.
We hebben vandaag het Pinnacles Provincial Park bezocht om te genieten van de mooie uitzichten op bergtoppen en Hoodoos. deze laatste zijn unieke geologische rotsformaties, die je ook in Bryce Canyon in Amerika treft. Het was erg rustig in het park en bij binnenkomst werden we direct gewaarschuwd goed uit te kijken voor de bears en de cougars. Gek hè, ik loop dan toch gelijk wat minder relaxed door zo'n mooi bos. De Veluwe is toch een stuk relaxter om te wandelen hoor! Ik heb Robert weer de oren van zijn hoofd gepraat en hem verweten dat hij ook zijn bijdrage aan het gesprek moet leveren om zodoende continu geluid te blijven maken. Het hielp ook deze keer weer, de enige die we tegen kwamen was Woody Woodpecker, een enorme specht met een grote rode kuif, die ik direct met mijn camera kon vastleggen.
Onze reis werd voortgezet naar Barkerville Historic Town, een gerestaureerde goudkoorts hoofdstad van de Cariboo, het gebied waar we nu zitten. Het is één van de oudste en belangrijkste bezienswaardigheden in British Columbia en bestaat uit 75 gerestaureerde gebouwen van voor 1900. In alle gebouwen waren mensen in historische kostuums, die allemaal hun rol heel goed speelden. Deze mensen, de ongeplaveide straten en de met planken bedekte trottoirs lieten ons echt de sfeer proeven van de goudkoortsdagen.
Tegen de tijd dat we in Prince George arriveerden in de stromende regen was het 18.30 uur en waren we toe aan de luxe van ons mooie hotel. We hadden een super mooie kamer en dito badkamer. We hebben ons verbaasd over de glazen badkamerwand tussen slaap- en badkamer. Deze wand is transparant als de badkamerdeur open staat en als die deur dicht is wordt de wand melkglas :-). Hadden wij nog nooit gezien, jullie?

• 09 September 2016 - 06:36

John:

In combinatie met de foto's krijgen we een goede indruk van jullie belevenissen. Er is daar een hoop te zien, ziet er prachtig uit. Nog veel plezier!

• 10 September 2016 - 13:17

Yvonne:

Ziet er allemaal gelikt uit. Dat wordt weer wennen straks hier. Er lopen hier een heleboel vreemde types rond, maar de kans op beren? Wel hebben we hier, met de nog steeds zomerse temperaturen, gevaarlijk terroriserende eenjarige planten die meer verzorging behoeven dan menig gemiddeld mens. Maar, we houden vol.
    Prettig dat de glaswand enigszins ondoorzichtig wordt of klink ik dan erg ongepassioneerd?