Victoria op Vancouver Island - Reisverslag uit Victoria, Canada van Robert en Frieda - WaarBenJij.nu Victoria op Vancouver Island - Reisverslag uit Victoria, Canada van Robert en Frieda - WaarBenJij.nu

Victoria op Vancouver Island

Blijf op de hoogte en volg Robert en Frieda

14 September 2016 | Canada, Victoria

Het was tijd voor onze rit naar Victoria, maar eerst brachten we nog een bezoek aan Strathcona Park en namen we afscheid van de heerlijke rust en reden we vervolgens de drukte tegemoet. In Qualicum Beach kochten we onze lunch, die we op een bankje langs het strand opaten. Het weer was fantastisch: 24 graden en een strak blauwe lucht. Ook in dit stadje weer mooie gazons en geweldige bloemperken en hanging baskets. Uiteraard stopten we ook nog bij Chemainus, een klein en heel gezellig stadje met vele muurschilderingen, mooie ligging aan het water en wederom heel mooie bloemperken en hanging baskets. Deze laatste zijn echt enorm groot. Ik wou dat ik deze in mijn tuin ook zo mooi kon krijgen.
Eind van de middag arriveerden we in Victoria en reden dwars door de binnenstad naar de haven in het centrum waar ons hotel ligt. In Victoria wonen voornamelijk Britten en dat is aan alles te zien: mooie statige gebouwen, de gazons en de bloemperken en natuurlijk die enorme hanging baskets aan de lantaarnpalen. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten langs de haven, waar veel straatartiesten dan hun kunsten vertonen en waar alle gebouwen in lichtjes gehuld zijn. Het is een heel apart en gezellig sfeertje hier. Morgen gaan we Victoria verder verkennen, wordt vervolgd.

Na een relaxte start met een heerlijk ontbijt in het hotel met uitzicht op de haven gingen we Victoria verder verkennen met een Hop on hop off bus, een tour van 1,5 uur als je de hele rit blijft zitten. We kwamen al snel tot de ontdekking dat dit een stad is voor ouderen en voor mensen met veel geld. We hebben zulke mooie huizen gezien met uitzicht over de oceaan en op de bergen met gletsjers, helaas niet geschikt voor onze beurs. De temperatuur in Victoria komt niet onder het vriespunt in de winter (yes!) en in de zomer blijft hij vaak rond de 25 graden hangen door de verkoelende wind (yes!) en niet veel regen (yes!). Wij kwamen tot de ontdekking dat wij hier best willen wonen met dit klimaat en met zoveel natuur om de hoek. :-).
We hebben een bezoek gebracht aan Craigdarroch Castle, eigenlijk is het meer een mansion uit het verre verleden. Leuk om te zien hoe ze toen leefden.
Natuurlijk hebben wij China Town niet overgeslagen met veel leuke, gezellige smalle straatjes.
We zijn Hudson's Bay nog ingelopen, een groot warenhuis dat V&D panden wil kopen bij ons in NL. Het is meer het concept van de Bijenkorf dan van een V&D en ik ben benieuwd of dat loopt in Nederland.
Verder hebben we een tijd rond gezworven over Fisherman's Wharf, een heel gezellig en heel toeristisch gebeuren van kakelbonte woonboten, waar de mensen echt inwonen, en van vele (vis)restaurants. We hebben verder nog een tijd on de grote haven doorgebracht om te kijken naar de vele watervliegtuigen die hier opstijgen en landen. Het is een officieel vliegveld hier. Verder zie je hier ook veel watertaxi's die o.a ook bij ons hotel stopt. En ook leuk om die immense jachten te bekijken, de een nog mooier dan de ander. Jammergenoeg hadden we niet genoeg tijd anders hadden we zeker nog een trip met een watervliegtuig gemaakt.
Vanavond afgesproken met het andere Nederlandse stel om uit eten te gaan. We maken dan gebruik van de hoteltaxi, die ons gratis naar het restaurant van onze keuze brengt en ook weer komt halen. Wat een luxe!