Eerste kennismaking met Canada - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Robert en Frieda - WaarBenJij.nu Eerste kennismaking met Canada - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Robert en Frieda - WaarBenJij.nu

Eerste kennismaking met Canada

Door: Frieda

Blijf op de hoogte en volg Robert en Frieda

28 Augustus 2016 | Canada, Vancouver

Na een zeer voorspoedige vlucht in een heel nieuw KLM vliegtuig landden we in een bijzonder warm Vancouver: bijna 30 graden. Op de airport namen we onze huurauto in ontvangst: een gloednieuwe Jeep Grand Cherokee. Robert is helemaal in zijn element met dit slagschip en we zullen er dan ook met plezier vele kilometers mee gaan maken! Het hotel was makkelijk te vinden en is prima naar ons zin. Het ligt niet ver van het centrum op West Broadway Avenue.
Doordat het in Canada 9 uur vroeger is doken we 24 uur nadat we in Nederland uit ons bed waren gestapt, in Vancouver moe maar voldaan ieder in een eigen queensize bed, want net als in Amerika: everything is big here! Zo ook de hotelkamer.

Zo snel als we gisteren sliepen zo snel waren we ook weer wakker door een jetlag. Dus gingen we al vroeg op pad om een dagkaart voor het openbaar vervoer te scoren. Het viel Robert niet mee zijn nieuwste speeltje in de hotelgarage achter te laten, maar het OV gaat toch echt veel sneller dan een auto in zo'n grote stad. Met de Skytrain waren we in 10 minuten downtown waar we op Canada Place met een shuttlebus naar Capilano Bridge Suspension gingen. Een bijzonder mooi natuurgebied met een 137 meter lange hangbrug die boven een 70 meter diepe kloof hangt. Als je daar overheen loopt beweegt dat ding natuurlijk aan alle kanten zodat je er als een dronkenman overheen gaat. Aangezien we al de nodige ervaring hiermee in Costa Rica hadden opgedaan ging het ons redelijk soepel af, jaja. We hebben echter ook mensen panisch van angst met de handen aan de railing vastgeklemd voort zien schuifelen. De Cliffwalk, een waar technisch hoogstandje, laat je op ruime afstand van de klif en op grote hoogte boven de Capilano River Canyon lopen: echt een belevenis! Ook was er in dat park een soort Boomkronenpad en een verzameling totempalen.

Terug op Canada Place spoedden we ons naar het hoogtepunt van onze dag: de FlyOver Canada. Dit is een wonderbaarlijke virtuele vlucht waarbij enorme schermen rondom, boven en onder je het mooie Canada laten zien. Je zit in een stoel vast gegespt en met je benen bungelend hoog boven de grond voel je alle vliegbewegingen. Je voelt de wind, de mist en de nevel terwijl je met een noodgang over bergen, watervallen, gletsjers en kloven vliegt. Mocht je ooit in Vancouver komen: dit moet je meegemaakt hebben!

Daarna was het oudste gedeelte van de stad aan de beurt: Gastown met een heuse stoomklok, geen origineel meer natuurlijk, maar wel leuk om te zien. Het is een supergezellig gedeelte van Vancouver met veel boetiekjes, originele winkeltjes en restaurantjes. Een mooie plek dus voor onze lunch.

Tot slot met de Sea bus naar Lonsdale Quay Market, een overdekte markt met veel leuke kramen. De Seabus is een onderdeel van het OV hier en met onze dagkaart konden we daar ook naar toe. Eigenlijk gingen we daar heen voor het mooie zicht op de skyline van Vancouver, maar omdat het zaterdag was, was er veel bedrijvigheid en gezelligheid met veel live muziek en dansende paren. We hebben er heerlijk in het zonnetje naar zitten kijken.

Morgen het afscheid van Vancouver en op naar onze volgende bestemming: Harrison Hot Springs.

• 28 Augustus 2016 - 16:23

Yvonne Henkes:

Het klinkt weer als een heerlijke belevenis, en de reis is nog maar net begonnen. Ben benieuwd wat er nog meer in het verschiet ligt. Veel plezier, ik ga op afstand mee genieten. Keep an eye on those bears, brrrrrrr!

• 28 Augustus 2016 - 21:06

Yvonne:

Zo, de kop is er af. Nog maar net op reis en dan al weer zoveel avontuur. We weten in ieder geval nu dus wat de volgende auto wordt. Veel plezier.

• 28 Augustus 2016 - 21:48

John:

De start klinkt al goed, we kijken uit naar de komende belevenissen. Capilano Bridge Suspension had ik eerder op internet opgezocht, lijkt me een schitterende belevenis om hier overheen te lopen. Maar dan vooral vooruit kijken, niet naar beneden, zeker als je hoogtevrees hebt. Veel plezier en doe Yogi Bear de groeten van ons -:)