Banff en de Rocky Mountains - Reisverslag uit Banff, Canada van Robert en Frieda - WaarBenJij.nu Banff en de Rocky Mountains - Reisverslag uit Banff, Canada van Robert en Frieda - WaarBenJij.nu

Banff en de Rocky Mountains

Blijf op de hoogte en volg Robert en Frieda

02 September 2016 | Canada, Banff

Vandaag ging om 6.30 uur de wekker (Mountain time welteverstaan, jaja). Als je Lake Louise wilt bezoeken moet je of heel vroeg of heel laat gaan want het is er enorm druk. Dit meer is het meest gefotografeerde meer van Canada, omgeven door de hoge bergen van de Rocky Mountains. Gisteren was het in Banff nog 28 graden, maar vanochtend toen we in de auto stapten om 7.00 uur kwam het kwik niet verder dan 7 graden, oef. Het was ongeveer 40 minuten rijden en het was zo mooi overal met de opkomende zon, geweldig. Tot onze verbazing zagen we de temperatuur steeds meer dalen en toen we bij Lake Louise aankwamen was het net boven het vriespunt: 2 graden met een aardige wind. Lange broek aan, fleece vest en daar overheen een regenjack, dat was gelukkig afdoende.
De aanblik van het meer was fantastisch: een meer dat een smaragd kleur heeft en de Victoria gletsjer op de achtergrond, hoe mooi wil je het hebben. En zo heerlijk rustig op dat tijdstip. We hebben eerst een heel stuk langs het meer gewandeld en veel, heel veel foto's gemaakt. Zo mooi! Er was zon met af en toe een wolkje, helemaal goed voor de foto's dus. Aan het meer ligt het luxe Chateau Lake Louise Hotel en na de wandeling waren we wel toe aan een decadent ontbijt in dit hotel. We hebben het ons zeer goed laten smaken, zelfs zo goed dat we vonden dat we daarna wel weer wat beweging nodig hadden en nog een hele wandeling langs het meer richting gletsjer hebben gemaakt. Aangezien er beren zitten in dat gebied (natuurlijk) ging het fluitje mee om het nekje. Tot onze verbazing was het weer helemaal omgeslagen en was de gletsjer bijna niet meer te zien en begon het te druppelen. Wat waren we weer een mazzelkontjes geweest dat we zo vroeg erbij waren en nog even van het mooie weer konden profiteren. Het laatste stuk naar de auto hebben we moeten rennen want het hield op met zachtjes regenen.
In de auto terug naar Banff liep de temperatuur in een rap tempo op en in de buurt van Banff had het zelfs niet eens geregend. We zetten daarom linea recta koers naar Banff Gondola. Deze gondel bracht ons naar de top van de Sulphur Mountain, die 2.451 meter hoog is. Het uitzicht was hier magnifique met uitzicht op de vele bergen rondom Banff. De camera bleef maar klikken. We zijn nog een heel stuk omhoog geklommen en het was behoorlijk koud daarboven, maar zo ontzettend de moeite waard!
Bij de Banff Gondola hebben we een heel pakket van activiteiten gekocht, zodat onze trip naar Jasper morgen behoorlijk gevuld wordt, maar daarover volgende keer meer. See you later!

• 02 September 2016 - 17:51

John:

Trip naar Jasper, behoorlijk gevuld......hij zit al vol verwachting te wachten op jullie komst -:)

• 02 September 2016 - 22:14

Yvonne:

Zo, wat een verschil in temperatuur. Zal inderdaad prachtig geweest zijn. Ben benieuwd of de Canadese Jasper net zo leuk is als de Nederlanse

• 07 September 2016 - 18:57

Yvonne Henkes:

Wat een práchtige foto's, en wat bijzonder die temperatuurverschillen. Ik loop een beetje achter, ik ga gauw je andere verslagen lezen!