Terug naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Robert en Frieda - WaarBenJij.nu Terug naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Robert en Frieda - WaarBenJij.nu

Terug naar Vancouver

Blijf op de hoogte en volg Robert en Frieda

15 September 2016 | Canada, Vancouver

In de ochtend reden we bijtijds richting de ferry naar Vancouver, maar maakten onderweg daar naartoe nog een stop bij de Butchart Gardens. Dit is echt een aanrader; we hebben al veel botanische tuinen gezien, maar dit was de mooiste tot nu toe. De camera bleef maar klikken bij de Verzonken Tuin, de Italiaanse en de Japanse tuin, de rozentuin en ga zo maar door. Alles perfect onderhouden en heel mooie plantencombinaties. En dan te bedenken dat deze tuinen gemaakt zijn op een soort van maanlandschap, echt ongelooflijk.
Na dit bezoek reden we richting de ferry, die om 13.00 uur vertrok. Een mooie boottocht van bijna 2 uur op een enorme ferry met een bochtige route. Voor iedere bocht toeterde de ferry lang en hard. Mooie uitzichten onderweg op een enorme gletsjer en vele mooie eilanden. Helaas geen orca's en walvissen meer gezien.
Bij het airport hotel, waar we 1 nacht verblijven, snel ingecheckt en met het andere Nederlandse stel hebben we de bus genomen naar down town Vancouver. We hebben nog rond geslenterd in het gezellige Gastown en daar nog een heerlijk restaurant gevonden. Daarna nog tussen de vele mooie hoge gebouwen gelopen en nog wat laatste foto's gemaakt omdat het licht begin van de avond zo mooi is :-)
Met de bus weer terug naar Oak Street bij het hotel en nog gezellig samen wat gedronken in de bar van het hotel. Morgen weer bijtijds op om de koffers te pakken en ons klaar te maken voor de terugreis.

• 15 September 2016 - 19:35

Lisette:

Jullie hebben iig lekker genoten!
    Wij zijn benieuwd naar al jullie verhalen/foto's als jullie terug zijn:)
    Fijne terug reis!